25 Ekim 2017 Çarşamba

KEFİR le Probiyotik kahvaltıya ne dersiniz? 

Kefir sütün mayalanmsıyla elde edilen tadı sodalı ayrana,kıvamı bozaya benzeyen  fermente bir süt içeceğidir.
Kefir bağışıklık sistemini güçlendirdiği için mikrobik enfeksiyonlara karşı direnci arttırır,E vitamini ve selenyumdan zengin  olduğu için de hücre yenilenmesine  katkı sağlar.Evde yapılan kefirde 77 adet yararlı probiyotik bulunur.Yani Sağlıklı barsak florası için gerekli olan bir gıdadır.

Bu nedenle özellikle bizim gibi bağışıklık rahatsızlığı olan insanlar için mutlaka beslenmemize katmamız gereken gıdalardan biridir.Ben de bu doğal probiyotiği bir şekilde hayatımıza katmamız gerekiyorsa biraz keyifli hale getireyim dedim ve zaman zaman alternatif kahvaltı olarak değerlendirdim.

Bu arada sağlıklı olan ev yoğurdudur deriz ya,bu kefir için de geçerli. Kefirinizi evde mayalayın derim.Ben bunu alışkanlık haline getirdim. Eşimle içebileceğimiz kadar sütü mayalayıp ertesi gün  genellikle sabahları tüketiyoruz.Çocuklarınızın bağışıklı sistemini güçlendirmek için de evinizde alışkanlık haline getirebilirsiniz.Kefir yapımı oldukça kolay,mayasını benim gibi kefiri evinde mayalayan insanlardan (çünkü maya sürekli ürüyor ve buzlukta saklanabiliyor)veya organik gıda satışı yapan marketlerden temin edebilirsiniz.Ben ilk olarak Ankara Üniversitesi Ziraat fakültesinin kendi bünyesindeki satış bürosundan temin etmiştim.

Bugünkü kahvaltma gelince😊


  • 1 su bardağı kefir
  • 4-5 adet taze yaban mersini
  • 4-5 dilim muz
  • 3-4 adet altın çilek
  • küçük bir parça hindistan cevizi
  • bir tatlı kaşığı chia tohumu


Tümünü blendırda karıştırdığınızda keyifli ve sağlıklı alternatif içeceğiniz hazır😋
Bu arada gayet uzun süre tok tuttuğunu da  hatırlatmalıyım.Tabi meyveleri arzunuza göre değiştirebilir ya da çeşitlendirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder