30 Ekim 2017 Pazartesi


  Çok gayret ediyorum, az yiyorum, deli gibi koşuyorum  ama kilo veremiyorum hatta alıyorum  ve heep yorgun bitkin hissediyorum, sanki yerçekimi  bedenimin her parçasını deli gibi dibe çekiyor halbuki tiroid ilaçlarımı da düzenli kullanıyorum diyorsanız😊 bana kulak verin derim.Tiroid fonksiyonunu hızlandırmanın yollarından bahsetmek istiyorum bugün . Bu konuyu tekrar tekrar gündem olarak alacağımızı belirtmeliyim. Süreci beş ana başlıkta toparlayabiliriz:


1-Gulutensiz beslenmeye özen gösterin

2-Bol tüketmeniz gerken besinler

yumurta
Az yağlı peynir
yoğurt
deniz balıkları
deniz börülcesi
kabuklu deniz ürünleri (karides,midye vs...)
hindistan cevizi yağı
avokado
orman meyveleri (yaban mesini böğürtlen...)

3-Almanız gereken bitkisel destekler

Optimum düzeyde iyot, selenyum, çinko, B, D,E vitaminlerini ve en az 2000 mg C vitamini ihtiva eden bir multivitamin kullanın.Buna  ek olarakta düzenli olarak omega3 kullanılmalı.Haşimatoysanız iyot almamalısınız!

4-Isı terapisi

Faydası konusunda net kanıtlar olmamasına rağmen uzmanlar saunaya girmenin tiroid fonksiyonlarını hızlandıracağını söylüyor.Bunun sebebini de toksinleri atmaya yardımcı olmasıyla açıklıyorlar.

5-Düzenli egzersiz

Dairesel antreman,yoga önerilen egzesizler arasında.Düzenli yürüyüşler de tirod hastaları için ideal bir egzersizdir.👉Ancak çok yoğun,ağır ve strese sokan egzersizler tiroid hastalarına kesinlikle önerilmemektedir!!!



Kaynak: Romy Antoine  rippednfit.com.                                    
Çeviri: Peyruze Ensari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder