24 Şubat 2018 Cumartesi




Bademli Çin Kurabiyesi


''Hayat bir ayna gibidir, gülümserseniz o da size gülümser''
Peace Pilgrim

Bizi tebessüm ettirecek sebepleri bekleyerek zaman kaybetmeyelim. Acısına, tatlısına, güzeline çirkinine, ağırına, hafifine fark etmez; 'Neylerse güzel eyler' diyelim ve gülümseyelim gitsin.😊Mücadele değil muavenet olsun,nefret değil aşk olsun kılavuzumuz.

Mutlu bir hafta sonu diliyorum efendim, sevgiyle kalın...💓
Türkiye'nin cennet köşelerinden Antalya'dayım bugün...Bu güzel hava ve bu  harika bahçede keyifli çekim yapılır dedim ve tatilde de olsam dayanamadım, kolları sıvayıp mutfağa girdim.
Yaramazlık yapmak istediğimiz zor zamanlarda imdada yetişecek nefis 😋bir kurabiye tarifiyle karşınızdayım bugün: Bademli Çin Kurabiyesi

İçindekiler:
  • 1/4 su bardağı hindistan cevizi yağı (ben mari usulü eritilmiş)
  • 1/3 su bardağı akçaağaç şurubu
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü ( yoksa toz)
  • 1+1/3 su bardağı badem unu (133 gram) - lüAntalyatfen tartın!
  • 2 yemek kaşığı (silme) hindistan cevizi unu
  • 1 çay kaşığının ucuyla tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Kurabiye sayısınca soyulmuş badem (ben 16 adet yaptım)

Yapılışı:


  • Önce kuru sonra sıvı malzemeleri karıştırıp oluşturduğunuz hamurdan birer ceviz kadarını alıp üstüne hafif bastırarak pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine dizin. (hamurunuz kıvamında değilse 15-20 dak buzdolabında bekletin)
  • Her bir kurabiyenin üstüne soyulmuş bademi yerleştirip 170 dereceye ayarladığınız fırında 10 dak pişirin.(Pişirirken yanından ayrılmayın bir anda kavruluveriyor!! İlk denememde simsiyah oluverdiler bir anda🙈😃)

Afiyet olsun...

tasty-yummies.com
Çeviri: Peyruze Ensari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder