16 Ocak 2018 Salı


Hipotiroidi  hastası olarak  tiroid ilaçlarımı düzenli olarak kullanmama rağmen şikayetlerim ve kilo problemim devam ediyor😣 diyen hastalardan mısınız? O zaman şu yazıya lütfen bir göz atın:

''Hipotiroidi de T4 ilaç tedavisi endokrin uzmzanları tarafından en çok uygulanan tedavi türüdür. Çünkü tek başına  T4 tedavisi daha az yan etkiye sahiptir ve diğer tiroid ilaçları içerisinde en güvenlisi olarak kabul edilir.👉 Levothyroxine ve synthroid. Trosint, T4 ün biraz daha 'temiz' bir versiyonudur.Levothyroxine /synthroid'i tolere edemeyen hastalarda tercih edilir.

👉Kimler sadece T4 tedavisi almalı: T3, serbesT3, reverseT3 (rT3) değerleri normal olan hastalar; Daha önce hiç tiroid hormon ilacı almamış olan hastalar; T3 içeren ilaçları tolere edemeyen hastalar.

👉T4 her hasta için mükemmel bir ilaç olmamasına rağmen, büyük bir bölümünde gayet iyi sonuçlar verir. ''Ancak T4 ile sonuç alamayan hastalar, şikayetlerin düzelmesi ve yaşam kalitelerini daha iyiye çekmeleri için T3 hormonu da alabilirler.''

👉Bazı çalışmalarda  kimi hastaların sadece T4 alırken kilo problemleri olmasına karşın T3 eklendiğinde ya da değişimli kullanıldığında kilo  vermeye başladığı görülmüştür.

Ancak kısa etkili ve kısmen de emilim sorunundan dolayı T3 ün doz ayarlaması daha zordur.

👉Kimler T3 tedavisi almalı? Sadece T4 tedavisi alıp sonuç alamayan hastalar;  T4 ün T3 e dönüşümünde sıkıntısı olduğunun bilindiği ya da şüphelenildiği hastalar...''

Dr Westin Childs ' Hypothroidism User Guide for Patients'
Özet Çeviri: Peyruze Ensari

1 yorum:

  1. Peyruze hanın merhaba
    Ben yaklaşık 16 yıldır troid hastasıyım ve troid ile ilgili problemlerin tümünü yaşıyorum . Ancak şimdi 43 yaşındayım ve oğlumun rahatsızlığından dolayı doğal besleniyoruz. Oğluma GAPS diyeti uyguluyoruz. Ben de kısmen uygulamaya çalışıyorum. Şekeri hayatından çıkardım yavaş yavaş tahılları da çıkarmaya çalışıyorum. Ancak yaklaşık 2 yıldır 5 klip aldım ve maalesef almaya devam ediyorum . Dikkat etmeme rağmen kilo veremiyorum. Eıuteroux 100 mg alıyorum. Yazınızdan okuduğum kadarı ile T4 içşn başka biley mi kullanmak gerekir
    Gerçekten çok sıkıntı yaşıyorum t3 t4 artık aralıkta ama bende bir sıkıntı olduğunu hissediyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil