25 Mayıs 2018 Cuma


ŞEYH-ÜL MUHŞİ


Dünyanın en güzel insanlarından biri olan sevgili kayın validemin güzel yemeklerinden biriydi şeyh-ül muhşi. Nur içinde yatsın… Gaziantep, Hatay, Kilis yöresine ait bu nefis yemek aslında bir nevi kabak karnıyarık. Orjinalinde içine nohut da ekleniyor. Ben baklagillerden  uzak olduğum için - ki dikkat ettiyseniz tariflerimde mümkün olduğunca baklagil ve baklagil unlarından kaçınmaya çalışıyorum- katmadım. Ayrıca kayın validem de katmazdı😊

Normalde kızartılan kabakları, ben fırınlamayı yeğledim. Gayet te başarılı oldu. Bu da bu nefis yöresel yemeğe benim bir iki küçük farklı dokunuşlarımdan biri oldu.

Orjinaline çok sadık kalmamış olabilirim ama, inanın parmaklarınızı götürecek kadar lezzetli oldu😋. Hem size hem misafirlerinize güzel bir iftar alternatifi olabilir, şimdiden afiyet olsun…

Sevgiyle kalın efendim…💕

İçindekiler:
  • 1 kg kabak
  • 250 gr kıyma
  • 1 + 3 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 büyük boy doğranmış soğan
  • 1 orta boy doğranmış domates
  • 1 adet sivri yeşil biber (küçükse iki olabilir)
  • 1 diş küçük doğranmış sarımsak
  • 1/4 bağ doğranmış maydanoz
  • 2 yemek kaşığı kemik suyu ( koymayabilirsiniz)
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • 1 silme yemek kaşığı domates salçası
  • tuz
  • karabiber

























Yapılışı:
  • Kabakları yıkayıp kuruladıktan sonra dolmalık olarak kesin.
  • İçini biraz oyduktan sonra hafif tuzlayın.
  • 1 kaşık zeytin yağını elinizle veya fırçayla kabakların içine, dışına iyice sürüp önceden 175 derecede ısıtılmış fırında arada bir ters yüz ederek 20 dak kadar pişirin.
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağı koyduğunuz tavada önce soğanları sonra da kıymayı katarak soteleyin.
  • Domates, biber ve sarmısağı da ekleyip 2-3 dak çevirin.
  • Tuz, karabiber, arzu ederseniz pul biber ve maydanozu ekleyip güzelce karıştırın.
  • Fırından çıkarıp, ılıttığınız kabakların içini bu kıyma harcıyla doldurup uygun bir tencereye dizin.
  • 1 yemek kaşığı salça ve sıcak suyu iyice karıştırıp tuz ekleyin ve kemik suyuyla birlikte kabakların üzerine gezdirin.
  • 15 – 20 dak kısık ateşte pişirdikten sonra yemeğiniz servise hazır.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder