15 Mayıs 2018 Salı


PALEO  HİNDİSTAN CEVİZLİ MAKARON




Tabiblere devaların en şifalısını sual ettim: ''Açlıktır ve az yemektir'' dediler.
Muhammed bin el-Haris (ra)

İftar sofralarında, sahur sofralarında ailemizle ve dostlarımızla sohbetiyle, muhabbetiyle, aracısız dualarıyla yüreğimize ve bedenimize ilaç olmasını diliyorum ve diyorum ki : Hoş geldin, safa getirdin, gül kokulu Ramazan…🙏

Bugün çok pratik bir tarif seçtim sizlere; Hindistan cevizli makaron. Çok az malzeme ama büyük bir lezzet😋 Hazırlaması beş dakika pişirmesi de 20 dak dersek 25 dakikada sağlıklı atıştırmalığınız hazır demektir.Hatta yarın iftar sonrası hafif bir tatlı yerine de geçebilir belki😉 Şimdiden afiyet olsun.
Sevgiyle kalın efendim...💕

*Bu basit makaron için gerekli olan bir malzeme var yalnız: kurabiye aparatı(dondurma kaşığına benzer bişey. Aksi takdirde bu hamurun toparlanması biraz zor. 

İçindekiler:
  • 2+1/4 su bardağı Hindistan cevizi rendesi
  • 4 yumurtanın beyazı
  • 2 yemek kaşığı akçaağaç şurubu

Yapılışı:
  • Yumurta aklarını ve akçaağaç şurubunu iyice köpürene kadar çırpın.
  • Hindistan cevizini katıp karıştırın.
  • Pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine kurabiye kaşığı veya aparatıyla küçük yuvarlaklar halinde dizin.
  • Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 15 dak üstü hafif kahverengileşene kadar pişirin.(Fırınınızın durumuna göre daha kısa veya daha uzun süre olabilir.)
  • Soğuduktan sonra servise hazır.

Çikolatalı versiyonu:
  • Ben mari usulü (kaynar suyun üstüne koyduğunuz bir kapta eritme işlemi) erittiğiniz bitter çikolataya pişmiş ve soğumuş olan makaronlarınızın dibini batırıp pişirme kağıdı serilmiş olan bir tepsiye dizin.
  • Çikolatalar donduktan sonra makaronunuz hazır.

Afiyet olsun…
feedthemwisely.com
Çeviri: Peyruze Ensari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder