23 Mayıs 2018 Çarşamba


DOMATES VE KIRMIZI BİBER ÇORBASI



''İlaçlar, sağlık hizmeti değildir. İlaçlar, hasta bakımıdır. Yemek, arkadaşlar, su, uyku ve egzersiz. İşte sağlık hizmeti bunlardır.’’
Finlandhealthcare.com

Ne dersiniz, diyecek başka söz kaldı mı😏
Peki bugün iftara planladığınız çorbanın adını koydunuz mu? Buyrun , size nefis ve sağlıklı bir alternatif : DOMATES VE KIRMIZI BİBER ÇORBASI. Daha önce de domates çorbası tarifi vermiştim ama itiraf edeyim ki bu çok daha lezzetli oldu😋🍅

Oruç tutmayanlara da önerim; krutonlarıyla   rahatlıkla bir öğünün yerini alabilecek bu güzel çorbayı termos fincanınıza yerleştirip, öğlenleri büyük bir keyifle ve iç rahatlığıyla tüketmek üzere birlikte  işe götürebilirsiniz😉. Hele de yoğunluktan şikayet ediyor ve öğlen yemeğine vakit ayıramıyorum diyenlerdenseniz, içindeki kemik suyuyla sizi gün boyu enerjik tutabilecek  şipşak öğlen yemeğiniz hazır.🍵

Ben biraz yaramazlık yapıp daha önce tarifini vermiş olduğum kara buğday ekmeğini küçük doğradım, biraz zeytinyağında hafif kızartıp kruton yaptım. Çorbayı öyle servis yaptım. Ama isterseniz peynirle sorununuz yoksa eriyen bir cins peynirle de servis yapabilirsiniz.
Ya da hiçbirini koymayıp benim gibi öylece içebilirsiniz. Maalesef yenilerde mayaya karşı intoleransım olduğunu öğrendiğim için kendi servisimde her ikisini de kullanmadım.😔

İntolerans testlerinin güvenilirliği tartışılsa da uzun bir süre uymaya karar verdim. Çünkü dr Amy Myers’ın dediğine göre maya da vücudun gluten olarak algıladığı yiyeceklerden biri ve  son zamanlardaki paleo diyetime rağmen karnımın şikinliğini de buna bağladım😌. Bakalım, bir süre sonra olumlu etkilerini görürüm mutlaka.

İçindekiler:
  • 6 su bardağı domates ( chery ve salkım karışık, veya herhangi bir domates türü)
  • 1 orta boy soğan
  • 2 + 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 6-7 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı Pul biber
  • Tuz
  • 4-5 kaşık (dolapta jölelenmiş halinden )  veya 250 ml kemik suyu- Vegansanız sebze suyu
  • 1 yemek kaşığı limon suyu







Yapılışı:




  • Domates, soğan ve sarmısakları pişirme kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine dizip üzerine 2 kaşık zeytin yağı ve tuz gezdirin.
  • Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dak pişirin.
  • Kırmızı biberleri közleyin (fırında veya ocakta) ve güzelce soyup doğrayın.
  • Tüm malzemeyi kemik suyu hariç, blendırda iyice ezin.
  • Kemik suyunu da ekleyip  ocakta bir taşım kaynatın.
  • Çorbanız servise hazır.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder