25 Nisan 2018 Çarşamba

KARABUĞDAY EKMEĞİ


Yaşşassıın, sonunda başardım😃👏 3. denememde tam da istediğim gibi bir ekmek pişirmeyi başardım👌.Dün hazırlamış olduğum ''Karabuğday Ekmeği''ni bugün de büyük bir heyecanla sizlerle paylaşıyorum.Yumurtasız,glutensiz, sütsüz ekstra mayasız,katkısız. Başrolde sadece karabuğday ve suyla.

Yapım süresi biraz  uzun ama son derece basit ve az malzemeyle harika bir ekmek oldu.Ekmeğin tadını özlüyorum ya da zaman zaman ekmekle birşeyler yemek istiyorum diyenlere gelsin. Tarifi, tüm detayları, ip uçları ve yapım aşamalarının  fotoğraflarıyla profildeki blog adresimde bulabilirsiniz.

Şimdiden afiyet olsun ve sevgiyle kalın efendim...💕





















 
1. ADIM:

  • 2+1/2 su bardağı organik karabuğday
  • 3 su bardağı iyi su
  • 3 yemek kaşığı limon suyunu karıştırın ve 8 saat (veya bir gece )üzerini örtüp fırının içinde bekletin. Bu bekletme süresinde 1 ya da iki defa suyunu süzüp yenileyebilirsiniz (Bu işlem zorunlu değil).
  •  Uyarı:Tüm yapım aşamasında kesinlikle metal kaşık veya kap tercih etmeyin.Ben cam kaplarda ıslatma ve mayalama işlemlerimi, kauçuk süzgeçte(plastik te olur) de süzme işlemimi yaptım. Karıştırırken de tahta kaşık kullandım.


 2.ADIM:

  • Islattığınız karabuğdayı süzün ve bir iki defa daha yıkayıp süzün.
  • 1+1/3 su bardağı iyi su ekleyin ve tahta kaşıkla karıştırın.
  • Karışımı ikiye bölüp yarım yarım robotta çekin. Tek seferde yaparsanız etraf batabilir.
  • İki aşamada oluşan hamuru cam bir kapta birleştirin.Ağzını kapatın.
  • Fırını en düşük dercede beş dakika ısıtıp üzerini örttüğünüz kabı fırına yerleştirin.Beş dakika sonra fırını kapatın. Bu şekilde hamuru 24 saat bekletin. Ben bu süre içnde 2 - 3 kez daha 10 ar dakika fırını en düşük dercede ısıttım. Bu benim püf noktalarımdan biri çünkü ilk iki denememde bunu yapmadım. 
  • Mayalanma süresince hamuru kesinlikle karıştırmayın.





















3. ADIM:

  • 24 Saat sonra hamur mayalanmış olacaktır. 
  • Mayalandığını, hamur miktarının artması ve yapısında delik delik bir görüntü olmasıyla anlayabilirsiniz.Bazen de hamurun yüzeyi hafif kahverengiye dönebilir. Bu normaldir.Eğer bu değişimler oluşmadıysa hamuru bir iki saat daha yine en düşük derecede ısıtılıp kapatılmış fırında  bekletebilirsiniz.
  • Eğer hamur iyi mayalanmamışsa benim ilk iki denememde olduğu gibi ısıyı ayarlıyamamışsınız demektir.
  • Mayalanmış hamurunuza
  •  biraz tuz, 
  • 1/3 su bardağı kabak çekirdeği içi
  • 3 kaşık öğütülmüş keten tohumu
  • çok az kekik katıp  tahta ya da kauçuk bir kaşıkla yavaşça katlar gibi karıştırın. Sakın fazla karıştırmayın!
  • İçine pişirme kağıdı ya de parşomen kağıdı serdiğiniz küçük boy ekmek kalıbınıza yavaşça boşaltın.Üzerine süslemek amaçlı kabak çekirdeği,keten tohumu ve biraz da tuz serpin.
  • Üzerini örtüp (streçliyebilirsiniz de) en düşük derecede ısıtılmış fırında 1 saat daha bekletin.



4. ADIM

  • Ekmek kabının üstündeki örtüyü alıp 175 derecede ısıttığınız fırında 1 saat 20 dak, hatta 1,5 saat pişirin.Çok fazla kabarmasını beklemeyin.Ama mutlaka biraz kabaracaktır.Kürdanla kontrolünü yaptığınız ekmeği fırından çıkarın ve üstünü pamuklu bir bezle örtüp 15- 20 dak dinlendirin.
  • Kalıbından çıkardığınız ekmeği 10 dak daha soğuttuktan sonra dilimleyebilirsiniz.İçi çok hafif nemli ve tok bir ekmek olacaktır, bu normaldir.
  • Dilerseniz dilimleyip aralarına pişirme kağıdı(çıkarırken kolaylık olsun diye) koyarak dondurucuda da saklayabilirsiniz.


Afiyet olsun...
Küçük değişiklikler ve eklemelerle beraber kaynak: thebettyrocker.com

2 yorum:

  1. merhaba, bu tarifi direkt karabuğday unu ile yapmak mümkün müdür? elimizde çokça un var değerlendirmek istiyoruz. görüş yazarsanız çok sevinirim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemedim,ama kara buğday unuyla yine ekşitme yöntemiyle daha önceki paylaşımlarımda tava ekmeği yapmıştım ve çok başarılıydı.Bir göz atın derim.''Ekşi maya Karabuğdaylı Tava Ekmeği''

      Sil