21 Nisan 2018 Cumartesi

FISTIK, CRANBERRY  VE PORTAKALLI KURABİYE



Fısstıkk gibi bir kurabiye geliyor, hem de yumurtasız, sütsüz, şekersiz vee tabiiki glutensiz😉.Hem eliminasyon diyetindekilere de bir alternatif daha.Kurabiye arzunuzu giderirken son derce faydalı mineral ve vitaminleri  de metabolizmanıza gönderiveriyorsunuz. Ben lezzetini çok ama çok sevdim😋, içeriği biraz zengin ama mutlaka deneyin derim.👌

Bu arda  küçük bir hatırlatma💁: Cranberry çoğu zaman yaban mersiniyle karıştırıldığı için orjinal haliyle bıraktım. Tam Türkçesi yabani ayı üzümü olan bu orman meyvesi kırmızı renktedir ve yaban mersininden tatlıdır.Yaban mersini mor renkli ve tadı biraz buruk olan diğer bir faydalı orman meyvesidir.

Ben cranberrynin hafif mayhoş tadını sevdiğim için onu tercih ettim; denemedim ama isterseniz onun yerine çekirdeksiz kuru üzüm de kullanabilirsiniz.

İçinde yumurta olmadığı için uzun süre saklayabilirsiniz.Pişirirken sık sık kontrol edin, çünkü birden yanabiliyorlar.

Mutlu bir haftasonu diliyorum, sevgiyle kalın efendim...💕

İçindekiler:

  • 2 su bardağı badem unu
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi unu
  • 1/4 su bardağı hindistan cevizi yağı
  • 1/3 su bardağı kabaca doğranmış yaban cranberry (ben biraz daha az kullandım)
  • 1+1/2 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 2 yemek kaşığı portakal suyu
  • 2 yemek kaşığı akçaağaç şurubu veya hurma şurubu veya keçiboynuzu özütü (Daha tatlı seviyorsanız miktarı bir kaşık daha arttırabilirsiniz)
  • 1/3 su bardağı antep fıstığı içi (tuzluysa avucuuzda ovarak kabuklarının dökülmesini sağlıyabilirsiniz)
  • 1/2 tatlı kaşığı vanilya özütü (yoksa toz vanilya)





















Yapılışı:

  • Tüm malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra, hamuru yarım saat buzdolbında dinlendirin.
  • Pişirme kağıdının üstüne koyduğunuz hamurun üstüne bir pişirme  kağıdı daha koyup merdane yardımıyla(1-1,5cm kalınlığında) açın.
  • Hamuru istediğiniz şekilde kesin (Kurabiye kalıpları veya bıçakla)
  • Fırın tepsisine serdiğiniz pişirme kağıdının üstüne kurabiyelerinizi dizin.
  • Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 10 dak pişirin.
  • Rengi altın sarısına döndüğünde çıkarın. Kenarların yanmamasına dikkat edin.
  • 15-20 dakika soğumasını sağladıktan sonra servise hazır olacaktır.

Afiyet olsun...

everylastbite.com
Çeviri: Peyruze Ensari

2 yorum:

  1. Merhaba, öncelikle ellerinize sağlık, bir tiroid hastası olarak teşekkür ederim size. Cranberry, kızılcık'tır, söylemek istedim:)
    İyi Günler

    YanıtlaSil