23 Mart 2018 Cuma


      EKŞİ MAYA KARABUĞDAYLI TAVA EKMEĞİ


Sadece iki malzeme ve mükemmel bir ekmek türevi. Karabuğday unu ve su!!😮Eliminasyon diyetlerinde harika bir kurtarıcı. Hatta benim bu türde denediğim tarifler içerisinde favorim oldu diyebilirim. Fermente olduğu için karabuğdayın baskın buruk aroması çok geride kalıyor, hafif ekşi maya lezzetini bırakıyor damağınızda😋.Bir de istediğiniz baharatları da eklerseniz pişirmeden önce, ki ben sadece kekik ve tuz ekledim , değmeyin keyfimize.

Sulu yemeklerinizin yanına veya peynire katık yaparak ya da sıcakken üzerine tereyağı veya sade yağ sürerek, hatta iki parçanın arasına istediğiniz malzemeyi koyup tost makinasında ısıtarak nefis alternatifler oluşturabilirsiniz.

👉Orijinal tarifinde pişirirken tavaya hindistan cevizi yağı  konuluyor ancak ben çok küçük bir miktar sade yağ kullandım.Böylelikle hem tavaya yapışma olasılığını ortadan kaldırdım hem de sade yağın nefis lezzetini ve kokusunu ekmeğe katmış oldum. Tercih sizin tabi.

👉Unun suyunu ayarlarken yavaş hareket edin, hamurunuz karıştırdıktan sonra  pankek hamurunun kıvamında olmalı. Önemli bir uyarı var burada: asla metal kaşık kullanmayın ve mayalayacağınız kabınız mümkünse cam olsun. ben bir litrelik kavanoz kullandım.


👉Mayalama işinde eskiden beri hep gerilmişimdir. Bu tarifi denerken de aynı gerginlikle başladım, hatta ilk denemem çok başarılı olmadı diyebilirim.Ama sonra mayalamanın en önemli püf noktası olan ısı işini ayarlayınca çok güzel sonuç aldım. Fırını en düşük derecede ısıttım, hamurun bulunduğu kabı sarıp sarmalayıp fırına yerleştirdim,fırının ısısını kapattım ve 24 saat sonra sonuç fotoğrafta gördüğünüz gibi mükemmel oldu.Unutmayın, bu kabarcıklar mutlaka  oluşmalı ve hamurunuz iki katına artmış olmalı.24 saat sonrasında haala mayalanmadıysa 2-3 saat daha bekletebilirsiniz.Bu arada fırınınızı tekrar bir 5 dak kadar hafif ısıtmanızı  öneririm.







Bu arada Zeynepçim, muhteşem çiçeklerin ve şirin kupanla bugünkü fot. çekimlerime çok güzel bir renk ve varlığınla da hayatıma hep canlılık kattın.💗Geçmişte öğretmenin olma onurunu yaşadığım için çok şanslıyım.Teşekkürler bitanem...🌺

İçindekiler:

  • 1 litrelik kavanozun 1/4 i kadar karabuğday unu
  • 400 ml iyi su (hamur pankek kıvamında olacak ona göre ayarlıyabilirsiniz)
  • 1 kaşık elma sirkesi (tabiiki ev yapımı)- zorunlu değil
  • Pişirmeden önce 1 çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı kekik- tamamen arzuya bağlı


Yapılışı:

  • Unu kavanoza koyun ve pankek kıvamında bir hamur ayarlayana kadar yavaş yavaş üzerine suyu dökün(su miktarını azaltmak gerekebilir bu yüzden yavaş davranın).Karışımınız akışkan ama çok ta cıvık olmasın.
  • 1 kaşık sirke ekleyip karıştırın
  • Kavanozun kapağını kapatıp,sarmalayın ve 24 saat oda ısısında bekletin.(Ya da yukarda anlattığım benim yöntemimle bekletin- burda evinizin ısısı çok önemli!) 24 saat sonra hamurunuz hem iki katı artmış hemde içi göz göz kabarcıklı olmuş olacak.Bazen kavanozun üstündeki hamurun rengi dönmüş olabilir,o katmanı tahta bir kaşık yardımıyla temizleyin.
  • İçerisine tuz ve baharatları kattıktan sonra tavaya  bir çay kaşığı hindistan cevizi yağı veya benim yaptığım gibi sade yağ koyup hamurunuzu ısınmış olan tavaya arzu ettiğiniz büyüklükte boşaltıp (tavada hemen göz göz olacaktır),pankek gibi arkalı önlü pişirin.

Afiyet olsun...
Kaynak: simplytothrive.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder