2 Mayıs 2019 Perşembe


GLUTENSİZ  PANKEK


''Kucaklamalar, sarılmalar aslında çok hafife alınıyor! Özellikle şu, karşımızdakinin kalp atışlarını duyduğumuz , bir dakikalığına her şeyin sakinlediği ve kendinizi sizi hiçbir şeyin incitemeyeceği gibi güvende hissettirebilen sımsıkı sarılmalar…''😊

Sakın 'etrafımda böyle biri yok' demeyin… Mutlaka ama mutlaka  vardır, ya da bulun rica ederim, bilmiyorsa  öğretin, kardeşinize, dostunuza, sevdiğinize, eşinize, çocuğunuza….😃
Yaşamı güzelleştirmek adına kucak dolusu sevgiyle kalın efendim…💓

Veee belki de bu güzellikleri kıpırdatacak dopamin salgılatabilecek bir kaçamakla geldim bugün🙋: Soon derece basit, az malzeme çok lezzet, yapımı en fazla beş dakikanızı alabilecek bir PANKEK; tabiiki bizim usul. Belki hafta sonu kahvaltısında denersiniz. Tarifi de hemen yazıveriyorum:

İçindekiler:
  • 2 yumurta
  • 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi kreması (buzdolabından çıkmış- ya da yine buzdolabından çıkmış Hindistan cevizi sütünün üstünde biriken kreması da olur. Unutmayın şu teneke kutudakilerden- Ben Arroy D kullandım, içeriği en temiz olanı)
  • 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi unu
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü (opsiyonel)
  • Tavayı yağlamak için bir tatlı kaşığı sade yağ veya Hindistan cevizi yağı

Yapılışı:
  • Yumurta ve kremayı bir çatal ya da kaşık yardımıyla iyice çırptıktan sonra h.c ununu ve vanilyayı katıp karıştırın. Tavaya çok hafi sade yağ sürdükten sonra orta ateşli ocakta birer kaşık arkalı önlü pişirin.Küçük boy dört adet pankek çıkıyor.
  • Ben üstüne karadeniz gezimizden kalma tamamen şekersiz yaban mersini reçeli,  bir kaşık h.c kreması ve bir tatlı kaşığı ham bal ekledim🙈

Ham bal için @beeoariurunleri ne, şekersiz reçel için @chiamore_food a bakabilirsiniz, ya da benim önceki tariflerimde olan chialı böğürtlen reçelini kolayca hazırlayabilirsiniz.
Şimdiden afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder