28 Nisan 2019 Pazar



Tiroid hastalıklarıyla mücadele ederken ilaç kullanıyorum, sağlıklı besleniyorum, mesela glüteni hatta süt ürünlerini de hayatımdan çıkardım ama haala sindirim problemleri, (karın şişliği, ishal vb), cildimde döküntüler, kaşıntılar gibi sıkıntılarım devam ediyor diyorsanız, kendisi de tiroid hastalığıyla mücadele etmiş ve yıllar süren  bu yolculuğunda bütüncül bir tıp anlayışıyla kendini tedavi etmiş olan dr Becky Campbell ‘ın şu yazısına mutlaka bir göz atın.👀


''...Tiroid sorunları histamin intoleransına sebep olabilir ve yüksek histamin seviyeleri otoimmün tiroid bozukluklarının gelişmelerinde rol oynayabilir.
Bendeki problemin ne olabileceğini merak ederek yıllar geçirdim ve sadece hormonal dengesizliğe yönelik ilaçla tedavinin tam olarak semptomlarımı gidermemesinin nedenini keşfettim; Bu kesinlikle sadece tiroid problemi değildi…

HİSTAMİN
BEDENDEKİ RESEPTÖRLER

✅İmmün sistem (H1 Reseptör):
Histamin vazodilatör (damar genişletici) olarak işlev görür
Mide (H2 Reseptör):
Histamin hidroklorik asidin işlevini kontrol eder
✅Beyin (H3 Reseptör):
Histamin uyku, iştah ve tüm beyindeki davranış mesajlarını taşıyan nörotransmitter olarak görev yapar
✅Kemik iliği & WBC (H4 Reseptör):
Bu reseptörler aynı zamanda kolon, karaciğer, akciğer, ince bağırsak, dalak, testis, timüs, bademcik ve soluk borusunda bulunur.’’

The Thyroid- Histamine Connection- Dr Becky Campbell
drbeckycambell.com
Çeviri: Peyruze Ensari

''Peki benim intoleransım var mı nasıl anlarım?'' diyorsanız,

Bu Histamin yazı dizimizin birincisi olsun, bundan sonraki bilgi  gönderimde ''histamin intoleransı belirtileri'' , ''yüksek oranda histamin içeren gıdalar'' ve yine dr Becky Campbel’ın bu konudaki önerisini çevireceğim, takipte kalın.😉



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder