26 Ekim 2018 Cuma


BAHARATLI KURABİYE

Günaydınnn😃
Epey bir aradan sonra Tatlı kaçamaklarımızdan olabilecek  efsane bir kurabiye tarifiyle geldim😍 Uzun zamandır ailece çok sevdiğimiz bu özel kurabiyenin daha sağlıklı versiyonunu denemeyi planlıyordum. Bu sabah fırına atar atmaz baharatlarından kaynaklı o büyüleyici kokusu-bunu bizimkiler gayet iyi bilir- tüm evi sardı. Tadı mı ? Bence en az orjinali kadar EFSANE👌😋 Denediğinizde bağımlısı olabileceğiniz türden yani-işin kötü tarafı bu!! Bu geleneksel kurabiyemizin yeni tarifi tamamen bana aittir efendim.

Pekiii yukardaki güzelliklerin şekline aldanıp poğaça zannedenler burda mı?😄

Orijinal şeklini örgü yaptığımız bu lezzetin karabuğdaylı halinde bunu pek beceremedim ve öylece yuvarlayıverdim.😏

Sevgiyle kalın…💕


İçindekiler:
  • 1 su bardağı karabuğday unu
  • ½ su bardağı öğütülmüş dut kurusu
  • 65gr doğal tereyağı
  • 1/3 su bardağı süt (badem sütü, hc sütü…hangisini dilerseniz)
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 tepeleme çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı yeni bahar
  • ½ çay kaşığı öğütülmüş anason
  • 1 çay kaşığı öğütülmüş rezene
  • ½ çay kaşığı öğütülmüş karanfil

Yapılışı:
  • Kuru malzemeleri güzelce karıştırın.
  • Tereyağını bu malzemelerle birlikte kuru kuru yoğurun.
  • Hafif ılıttığınız sütü yavaş yavaş karıştırarak yoğurmaya devam edin.
  • Hamurdan küçük topçuklar alıp elinizde yuvarladıktan sonra, hafifçe üstten bastırıp karbon kağıdı serilmiş tepsiye dizin.
  • 170 derecelik fırında 10 dakika pişirin.
  • Afiyet olsun…


1 yorum:

  1. Bu "uzun ara" endişelendirmeye başlamıştı güzel bayan :)
    Ben bunu kesssin yaparım da elimde karabuğdayın bizzat kendisi var, öğütücüde un haline getirebilir miyim acaba? Daha önce denediniz mi bayan lezzetli el :)

    YanıtlaSil