24 Temmuz 2018 Salı



VİŞNE SOSLU DENİZ BÖRÜLCESİ


Genel anlamda sağlık dostu olmasıyla birlikte, biz tiroid hastaları için bir başka ''ilaç'' sebze: Deniz börülcesi

👉Sağlıklı  lif oranı, A, B, C vitaminlerinin yanı sıra, bu sebze magnezyum, potasyum, kalsyum ve sodyum içeren temel minerallerle doludur. Dahası iyi bir anti inflamatuar olup aynı zamanda antioksidan etkiye sahip fuciodan içerir. Diğer bir başka önemli içeriğiyse ''iyot'' tur.

Ben rahat durmayıp😀 içine diğer bir güçlü antioksidan meyve kattım; Vişne. Hem tam zamanıyken kaçırmıyayım dedim.

Bu nefis salatayı abartıp kahvaltı da bile tükettiğimi söylesem🙈; Hem de avokado ve yumurta ile birlikte. Ben çoook sevdim, bi deneyin derim.

Fotoğraf çekiminde sosu tabağı bulayıp kötü bir görüntü verir endişesiyle sossuz çekim yaptım ama çoook pişman oldum😞. Geri dönüp tekrar çekim yapmayı da gözüm yemedi. Amatörlük böyle birşey işte...😊

Paylaşımımı güzel bir tibet atasözüyle bitirmek istiyorum:
''İyi yaşamanın sırrı:
Yarım yiyin, iki kat yürüyün, üç kat gülün ve ölçüsüz sevin.''

Sağlıcakla ve sevgiyle kalın efendim…💕

İçindekiler:
  • 3 bağ deniz börülcesi
  • 1 avuç çekirdeği çıkarılmış vişne
  • Sosu için:
  • 1/3 su bardağı vişne suyu
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 2-3 diş rendelenmiş sarımsak
  • 1/4 su bardağı zeytin yağı
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • (sostaki malzeme oranlarını damak tadınıza göre azaltıp arttırabilirsiniz)

Yapılışı:
  • Börülceleri güzelce yıkayın
  • Uygun bir tencerede üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip 15-20 dakika kaynatın.(Kolayca sıyrılabiliyorsa olmuş demektir)
  • Suyunu süzdükten sonra içindeki telinden sıyırarak ayıklayın. Bu kısmı biraz sabır gerektiren bir işlem.
  • Sos malzemelerini güzelce karıştırdıktan sonra ayıklanmış börülcelerin üzerine gezdirip sosu iyice yedirin.
  • Bir avuç çekirdeği çıkarılmış vişneleri de katarak soğuk servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder