27 Haziran 2018 Çarşamba


YOĞURTLU RUS ÇORBASI- OKROSHKA


''Food exists specifically to energize, heal, repeair, and uplift us. Every bite you take is a powerful oppurtınıty to create health or promote disease.''

Dr Mark Hyman

''Gıdalar, özellikle enerji vermek, iyileştirmek, onarmak, ve bizi canlandırmak için vardır. Aldığınız her lokma sağlığınızı oluşturmak için güçlü bir fırsat ya da hastalığa katkıdır!!''

Besleyici yönüyle zirve,  her lokması son derce sağlıklı, ve serin haliyle de ideal bir yaz çorbası  var bugünkü menümüzde. Mineral, protein, vitamin, ne isterseniz yaani…Sıcaklardan bunalıp, serin ama doyurucu bir şeyler aradığımızda imdadımıza yetişecek türden. Bir Rus çorbası olan ’’ Okroshka’’nın tarifini dünya tatlısı  Kırgız yardımcımdan almıştım. Bu vesileyle ona buradan kucak dolusu sevgiler😍😘

Sağlıcakla ve sevgiyle kalın efendim…💕

İçindekiler:
  • 300 gr  az yağlı pişmiş et  (Ben  kuzu eti kullandım) -Sosis ve füme et versiyonları da var ama işlenmiş etleri tercih etmeyelim-
  • 3 adet haşlanmış  ve küp küp doğranmış yumurta
  • 4 adet  küp küp doğranmış salatalık
  • 2 orta boy haşlanmış ve doğranmış patates
  • 4 adet doğranmış minik turp
  • Yarım  demet doğranmış dere otu
  • 4 dal doğranmış taze (yeşil) soğan
  • 1 litre kefir (kıvamı çok ince olmasın) veya ayran- ben ayran kullandım
  • 1 şişe maden suyu (koymayabilirsiniz) – ben maden suyu olmadan tadını daha çok sevdim
  • Tuz
  • 2 çay kaşığı öğütülmüş kişniş tohumu ( bu tamamen benim katkım, kullanmayabilirsiniz- ama çok yakıştı söyleyeyim )

Yapılışı:
  • Tüm malzemeyi bir araya getirip  bir süre buzdolabında bekletin.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder