8 Haziran 2018 Cuma


PORTAKALLI BADEM VE FISTIK ŞÖLENİ


''Hayatım boyunca, yaşadım, gezdim, sevdim, kaybettim, kazandım, özledim, incindim, incittim, güvendim,düştüm, ayağa kalktım,ağladım, güldüm, hatalar yaptım ama hepsinden önemlisi ÖĞRENDİM.’’
Bitmiyor, yaşadığımız sürece öğreneceğimiz şeyler bitmiyor…

Bir kaç günlük yoğun bir koşturmanın ardından tatlı bir yaramazlıkla tekrar karşınızdayım efendim🙋. Benim kek demeye kıyamadığım oldukça havalı bir tatlıdan bahsediyorum::PORTAKALLI BADEM VE FISTIK ŞÖLENİ. Damağınızı şenlendirirken, dostlarınıza da gönül rahatlığı ve gururla ikram edebileceğiniz cinsten yaani😏.

Bu arada bu nefis tarifte portakal püresini oluştururken kabuklarını soymuyoruz, bu tatlıya hafif bir acılık veriyor ki ben bu geriden gelen lezzeti çok sevdim. Ama yok ben bu tadı istemiyorum ve biraz daha tatlı olsun diyorsanız, haşladıktan sonra portakalları soyabilirsiniz🍊

İçindekiler:
  • 2 portakal
  • 3 yumurta
  • 2/3 su bardağı akçaağaç şurubu veya hurma özütü
  • 1 su bardağı antep fıstığı
  • 2 su bardağı badem unu
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü (yoksa toz vanilya)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Üzerine:
  • ½ su bardağı portakal suyu
  • 2 yemek kaşığı hurma özütü veya akça ağaç şurubu

Yapılışı:
  • Portakalları yıkayın ve küçük bir tencereye üzerini geçecek kadar su koyup kısık ateşte 1 saat kaynatın
  • 1 saat sonra portakalları alın ve soymadan blendırda püre haline getirin.
  • Antep fıstıpını öğütücüde veya rondo rondoda güzelce öğütün.
  • Bir kapta portakal püresi, yumurta, akçaağç şurubu,fıstık, badem unu, vanilya özütü ve kabartma tozunu karıştırıp içine pişirme kağıdı serilmiş uygun bir kek kalıbına boşaltın.
  • Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirin. Yarım saat sonra üstünün yanmaması için üzerine pişirme kağıdı koyabilirsiniz.
  • Tatlınız fırındayken ½ su bardağı portakal suyu ve 2 yemek kaşığı akçaağaç şurubunu karıştırıp, küçük bir kapta altını kıstıktan sonra miktarı yarıya düşene kadar kaynatın.
  • Tatlınızı kürdanla pişip pişmediğini kontrol edip fırından aldıktan sonra biraz ılımaya bırakın.
  • Üzerine hazırladığınız portakal sosunu fırçayla güzelce yedirin.
  • Kalan sostan servis yaparken dilimlerin üzerine de gezdirebilirsiniz.

Afiyet olsun…

Kaynak: Değişikliklerle beraber everylastbite.com
Çeviri: Peyruze Ensari


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder