23 Haziran 2019 Pazar



ŞU İYOT MESELESİ!!


Kafamızı karıştıran iyot konusunu bugün dünyaca ünlü iki doktorun görüşüyle size aktarmaya çalışacağım, umarım sorularınıza cevap olması  ve farkındalık oluşması adına faydalı olur diyorum ama  doktor kontrolünde olmadan sakın diyorum…

''TİROİD HASTALIKLARINDA NE KADAR İYODA İHTİYACINIZ VAR?

Araştırmalar toplam 100mcg dan az iyotun %78 oranda hipotiroidiye sebep olabileceğini gösteriyor. Bu bilgiyi verdikten sonra Dr. Alan Christianson’ın tiroid hastalıklarının farklı evrelerinde olanlara önerdiği dozlar şöyle:
100-300 mikrogram  Halihazırda  İlaç kullanan ve durumunun stabilitesini korumaya çalışanlara
200 mikrogramdan fazla  Tiroid hastalığı olanlar ve tiroid fonksiyonunu arttırmak isteyenlere
300 mikrogram  Tiroid hastalığı olanlar ve tiroid fonksiyonunu arttırmak isteyenlere
ÇOK DÜŞÜK : Günlük 50 mikrogramlık takviye potansiyel olarak iyot yetersizliğine, hipotiroidizme ya da guatra (tiroid büyümesi) bile sebep olabilir
ÇOK FAZLA : Çok fazla iyot takviyesi almak sağlığınız için bir felaket olabilir. Tiroidin komple iptaline sebep olabilen Wolff-Chaikoff etkisiyle sonuçlanabilir.''
www.drchristianson.com 

''Tıp camiası optimum tiroid fonksiyonu için yeterli iyot düzeyinin gerekliliği konusunda mutabık…

Ancak birkaç yıldır haşimato hastalarının iyot desteği alıp almamaları konusunda epeyce ihtilaflar mevcut. Bazı araştırmacılar günlük önerilenin yüz katı kadar mega doz iyot alımını savunuyor. Bazı doktorlar ve hastalar bu metodla başarıya ulaşsada ben kendi hastalarıma bu dozu önermiyorum çünkü yüksek düzeyde iyot hem hipertiroidizm hem de hipotiroidizme sebep olabilir.

Diğer yandan geleneksel tıp doktorları haşimato hastalarının iyot desteği almasına karşılar çünkü eğer haşimato hastasıysanız sisteminizde zaten çok fazla iyot olduğuna ve bu nedenle daha fazla iyot desteğinin durumunuzu daha da kötüleştirebileceğine inanıyorlar.
Ancak modern dünyada üç kimyasala maruziyetimiz bizim pekte fazla iyot alamadığımız anlamına geliyor…
-Fluor
-Klor
-Brom

Ben, iyot açısından zengin beslenmenin yanısıra iyot içeren multivitaminin kullanılmasını öneriyorum. Kitabımı yazarken Haşimato ve Graves hastalarına yönelik bir multivitamin geliştirdim. Tiroid sağlığı için selenyum, çinko ve diğer kilit besin öğelerine ek olarak 300 mikrogram iyot içermekte.
Ancak belirttiğim gibi fazla iyot olumsuz etki yapabilir. Bu nedenle beslenmeyle ve destek olarak günlük 150-450 mikrogramlık iyot alımını öneriyorum…''

www.amymyers.com/The Iodine & Hashimoto’s Question
Çeviri:Peyruze Ensari

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder