20 Nisan 2019 Cumartesi

TÜRÜF MANTAR


Günaydınnn
Dünkü hikayeye gelen soru yağmurlarından sonra sizi daha fazla bekletmeyeyim dedim😃:

Protein ve lif deposu TÜRÜF MANTAR’ın yalnızca bir türü. Türkiye’de yöresel isimleri ''domalan'' ya da ''keme''. Vegan ya da vejetaryenler için harika bir et alternatifi.

Kokusu, lezzeti ve değerinden ötürü geçmişte ''Tanrı ve kralların besini'' olarak anılmış. Fransa ve İtalyan mutfaklarında ( siyah olanı- siyah elmas olarak da anılıyor) farklı şekillerde pişirildiği gibi aroması ve lezzetinden dolayı özellikle soslarda kullanılır.

Türkiye’de özellikle Güneydoğu Anadolu’da Nisan ayında yetişen bu nefis mantarı bulmak çok zor olsa da tadını bilenler dört gözle bu dönemi bekler😋.

Ben nereden mi buldum? Bu yılın ilk türüfü Mardin’den geldi. Bu ikincisi olacak: Ankara-Polatlı pazarından.

Sade yağda yumurtalısı en çok sevdiğimizdir bizim ailede😍. Kuzu kuşbaşı etle kavurması ya da ızgarası da var elbet. Ben hikayede gördüğünüz gibi bir de Nisan ayının muhteşem iki sebzesiyle pişirdim:🌿 ''Ebe gümeci'' ve ''karahindiba'':
İki üç adet kemeyi iyice yıkayıp doğradıktan sonra sade yağda (vegansanız zeytin yağı)küçük doğradığım biraz soğanla çevirdim, içine yine yıkayıp doğradığım bir avuç karahindiba ve bir avuç ebegümeci katıp bir iki çevirdim, dilerseniz üzerine herhangi bir sorununuz yoksa bir de yumurta kırabilirsiniz. Üstüne de istediğiniz baharatlar.Kendi öz tadını bozmak istemediğim için bazen hiç baharat kullanmam ama bazen de karabiber ve zerdeçalı serpiveriyorum.
Neffissti Neffisss!!

Bir hatırlatma: Bu aylarda Gazi Antep’e yolu düşen olursa bazı restoranlarda ızgarasını bulabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder