5 Nisan 2019 Cuma


''Öyle anlar olur ki, hiç bir şey olmamış gibi gülümser ve yoluna devam eder insan…
Buna pes etmek değil, olgunlaşmak denir.''
T.S Eliot
Zor anlarımız o an oldu mu ki? Olgunlaştık mı acaba?
Sevgiyle, umutla, güzelliklerle kalın efendim…
Dr Amy Myers’ın tarifiyle harika bir HİNDİSTAN CEVİZİ  YOĞURDU yaptım bugün ve daha önce söz verdiğim üzere hemen paylaşmalıyım dedim.
Süt ürünleri kullanmayıp illa da yoğurt diyorsanız on numara bir alternatif. Tüm yoğurtlu tariflerinizde de rahat kullanabilirsiniz.
Ben orjinal tarifinde zaten opsiyonel olarak verdiği tapioka unu ve protein tozu kullanmadım.
Bu arada h.c sütü seçerken mümkün olduğunca katkısız olmasına özen gösterin. Sormadan söyleyeyim, ben AROY-D kullandım. Son derce basit bu tarifi püf noktalarıyla beraber hemen yazıyorum:
İçindekiler:
  • 2 kutu h.c sütü (teneke kutudakinden)
  • 1 kapsül probiyotik

Yapılışı:
  • 2 kutu h.c sütünü katılaşması için bir gece buzdolabında bekletin.
  • H.c kreması katı bir şekilde kutunun üzerinde birikecektir. Eğer yoğurdun çok katı olmasını istiyorsanız sadece bu tabakayı sıyırıp bir kaseye aktarın ve geriye kalan sıvıyı ayırın. Akışkan olsun istiyorsanız tümünü de kullanabilirsiniz. Ben sıvının çok azını kullandım,bir kısmını smoothie için ayırdım.
  • Probiyotik kapsülünü ikiye ayırın ve içini h.c sütüne ekleyin ve güzelce karıştırın.
  • Cam bir kavanoza koyup ağzını kapattıktan sonra kapalı fırında 18-24 saat arası bekletin.Tadını biraz daha mayhoş seviyorsanız  bekletme süresini uzatabilirsiniz.
  • Yoğurdunuzu 5 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder