18 Haziran 2020 Perşembe

ELMA PÜRESİ



“Bardağın dolu mu, yoksa boş mu?” diye sordu köstebek.
“Sanırım bir bardağım olduğu için şükrediyorum.” dedi çocuk.
Charlie Mackesy

İşte mutluluğun sırrı: Çok şükür🙏🙏
Sevgiyle kalın efendim…💓

Bi fikrim var!!

Ben diyorum ki bu püre alışkanlık yapacak. İster kaşık kaşık yiyin (ki tadına bakınca dayanamıyacaksınız😀), ister sıcakken konserveleyip kaldırın. Keklerinizde, kurabiyelerinizde, pankeklerinizde tatlandırıcı, aroma verici (bu gizli sırrınız bile olabilir😉), kıvam verici, sos veya dolgu malzemesi olarak (turtalarda vs.) kullanabileceğiniz bir malzeme.

Basit, sade, lezzetli, çok fonksiyonlu👌

Bi ara benzerini bal kabağıyla da yapmıştım, bilenler bilir, ama bu çok başka oldu. Amacım konserveleyip kaldırmaktı🍯. Tadına bakınca kendimi tutamadım🙈 kaselere aldım, üzerine biraz ceviz ve rendelenmiş Hindistan cevizi katıp büyük bir keyifle yedim.

İçindekiler:
  • 1,5 kg elma
  • 5-6 adet karanfil
  • 1 büyük çubuk tarçın (3-4 parçaya böldüm)
  • 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı (opsiyonel, ama lezzeti çok yukarılara taşıyor)
  • 1/4 çay bardağı su

Yapılışı:
  • Elmaları soyup dilimleyin.
  • Hindistan cevizi yağı hariç tüm malzemeyi tencereye koyup önce orta (1-2 dak) sonra kısık ateşte elmalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • İçindeki karanfil ve çubuk tarçınları çıkardıktan sonra ister el blendırıyla ister büyük blendırda püre haline getirin.
  • Son olarak h.c yağını ekleyip karıştırın.
  • Uzun süre kalmasını istiyorsanız, sıcakken istediğiniz boyutta kavanozlara koyup ağzını sıkıca kapattıktan (unutmayın yeni kapaklar olmalı) sonra soğuması için dinlendirin.
  • Ya da benim yaptığım gibi ılıkken kaselere servis yapıp tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder