26 Nisan 2020 Pazar




MASUM EKMEKÇİK



“Oruç, özlem çekenlerin gönüllerini, canlarını öyle tazeleştirirki, zavallı balığı bile su o kadar tazeleştirmez.”
Mevlana

Önce gönül, önce gönül…
Gerçekten tazelenmek dileğiyle, sevgiyle kalın…💓

Size çook ama çoook masum ve bir o kadar basit, pratik ‘ekmekçik’ tarifiyle geldim. Tamam ekmekten uzak duruyoruz ama, sahurda veya iftarda, hiç olmasa arada sırada ekmek diyorsanız ya da eliminasyondaysanız, bu topçuklar tam size göre… Benim için en keyifli haliyse otlu, baharatlı zeytinyağına bandıra bandıra yemek oldu.😋

Hamuru geçenlerde (7 Mart 2020) paylaştığım “bizim usul dürüm” ün aynısı. Bigün açmaya üşendim ve topçuklar yapıp biraz bastırarak tavada arkalı önlü pişirdim, hiç fena olmadı. Evelki gün de fırında pişirdim, çok çok iyi oldu, yok artık dedim😮, bu pratikliği paylaşmalıyım😉 TEK HAMUR ÜÇ FARKLI PİŞİRİM.

Buyrun malzemeler:
  • ½ cup (1/2 su bardağına yakın)
  • 2 yemek kaşığı (silme) karnıyarık otu tohumu – psyliium husk
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • ½ çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 cup ılık su (40 derece civarında)

Tüm malzemeyi karıştırıp yoğurdum, topçuklar yapıp (istediğiniz boyutlarda) fırın tepsisine dizdim. Üzerlerine sade yağ (veya zeytinyağı) sürüp çörek otu serptim. 170 derecede 10-15 dak da pişirdim.
Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder