2 Nisan 2020 Perşembe



KURUTULMUŞ MANTARLI PIRASA



Kişi pes edip hayatın artık yaşamaya değer olmadığını düşündüğünde, immün sistem de pes eder!!
Raymond Francis

Bu değeri  bir şeylere ya da birine dayandırmayı denemeyin, o güzellik taaa içerilerde, içinizde, yüreğinizde, gözlerinizde…Bakıp ta görebilmeyi becerdiğimizde…
Yaşama sevincinizi arttıracak güzelliklerle dolsun tüm hayatınız…
Sevgiyle kalın…💓

Şimdiii  prasa diyorum, ammman diyorum lütfen pırasyı bir de böyle deneyin : KURUTULMUŞ MANTARLI PIRASA
Tamamen doğaçlama oluşan bişeydi, ben çoook beğendim, bugün de ölçülendirince paylaşmalıyım dedim, tek başına sağlıklı ve harika bir öğün😀
Sıcakken de ılıkken de ayrı lezzetli, tercih tamamen sizin.

İçindekiler:
  • 4 dal orta kalınlıkta pırasa
  • ½ cup  karışık türde kurutulmuş mantar (tepeleme)
  • ½ cup tan biraz daha az basmati pirinci
  • 1 orta boy küp küp doğranmış  havuç (bu sefer evde yoktu koyamadım)
  • 3-4 diş ince doğranmış sarmısak
  • ½ çay bardağı zeytinyağı
  • tuz
  • ½ limon
  • Sıcak su
  • Bir avuç önceden ıslatılıp (ya da sıcak suda 5 dak bekletilip) soyulmuş badem (arzuya bağlı ama önemli bir fark yaratıyor)


Yapılışı:
  • Yıkandıktan sonra iki üç santimlik doğranmış pırasayı, pirinci, havucu bir tencereye koyup üzerini  bir parmak geçecek kadar kaynar su ekleyip kısık  ateşte  suyu iyice azalıp sebzeler ve pirinç pişene kadar ağzı kapalı bir şekilde kaynatın.(Pişmediğini hissederseniz azar azar sıcak su eklemekten çekinmeyin)
  • Ilık suda bir iki defa iyice yıkayıp süzdüğünüz mantarları da katıp 5 dak daha kaynatın.
  • Altını kapattıktan sonra zeytinyağını üzerine gezdirin.
  • Servis yaparken bademleri ekleyin ve limonu da yanına koyarak sunumunu tamamlayın.

Afiyet olsun…

*Ben çok fazla ekşili sevmediğim için limon suyunu direk içine koymadım, sade tadını almak için de baharatlandırmadım, ama tabii damak tadınıza göre arzu ederseniz istediğiniz gibi baharatlandırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder