23 Şubat 2020 Pazar

KİŞNİŞLİ CİĞER





“Kendinizi tanıdığınızda hayat değişir. Neleri tolere edip etmeyeceğinizi bilirsiniz. Sizi neyin gülümsetip, kahkaya boğduğunu bilirsiniz. Düşüncelerinizi  kiminle paylaşıp, kimlerin yanında sessiz durmanız gerektiğini bilirsiniz. Kişisel farkındalık, bize şu hayat denen pazılın (puzzle) doğru bir parçası olarak doğru yere yerleşebilmeyi öğretir.”
-Sylvester Mcnutt III

Sanırım ben bu pazılı tamamladım, ama parçanın yerini  çok aradım. Umarım siz benim kadar aramayıp pıt diye doğru parça doğru yer deyiverirsiniz…😔
Sevgiyle kalın efendim…💓

Fotoğraftaki giüzelliğin adına gelince: KİŞNİŞLİ CİĞER

Siz de benim gibi ciğer sevmeyenlerdenseniz bunu mutttlakaa denemelisiniz. İlk kez, mekanı cennet olsun, sevgili kayınvalidemden yediğim bu tarif sayesinde ciğerle tanışmıştım. Öncesinde yıllar boyu hiçbir şekilde ağzıma süremedim. Gerçi böyle kuşbaşı değil yaprak yaprak yaprak yapardı kendisi. Ben de ısmarladığımda böyle kuşbaşı geldiği için yaprak yapamadım ama şa-ha-ne oldu.😋👌👌Bildiğiniz lokum yani, üstelik 5 dakikada. Bu arada nebyandoğal ‘dan ilk kez denemiş oldum. Çok kok güzeldi etleri de derçekten.

Ciğer bizim için çok değerli, çok iyi birer çinko, manganez, D vitamini, C vitamini, riboflavin, tiamin, niasin, B6 vitamini, folat, B12 vitamini, fosfor ve selenyum kaynadığıdır.
Bu tarif Arnavut ciğerine benziyor biraz ama çok önemli farklarla. Mesela en önemlisi lezzet patlaması yapan marinasyonu, kullanılan unu, yağı ve şu kızartma meselesi!!!

İçindekiler:
  • 500 gr zarından temizlenmiş, kuşbaşı doğranmış kuzu ciğer
  • 2 yemek kaşığı cassava unu
  • 1 çay kaşığı kaya tuzu
  • 1 tepeleme yemek kaşığı sade yağ
Marinasyonu için:
  • 1 büyük boy soğan
  • 1 yemek kaşığı öğütülmüş kişniş tohumu (bence en önemli içerik)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • ½ çay kaşığı kimyon
  • ½ çay kaşığı toz kırmızı biber

Yapılışı:
  • Ciğeri süzgece koyup kanın süzülmesini sağlayın.
  • Soğanı yarım ay doğrayıp diğer marinasyon malzemeleriyle birlikte güzelce karıştırıp en az iki saat, daha iyisi bir gece, ağzı kapalı bir kapta buzdolabında dinlendirin.
  • Cassava ununa bir fiske tuz karıştırn ve  dolaptan aldığınız ciğere bir çay kaşığı tuz ekleyin, soğanlarını silkeleyerek bu una bulayın.
  • Tercihen döküm tavada sade yağı erittikten sonra cassava ununa buladığınız ciğeri bu yağda beş dakika soteleyin.
  • Yanına sumaklı soğan ve maydanozla kişnişli ciğeriniz hazır,

Afiyet olsun…

1 yorum:

  1. In this fashion my buddy Wesley Virgin's autobiography starts with this SHOCKING and controversial video.

    You see, Wesley was in the military-and shortly after leaving-he revealed hidden, "MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to get everything they want.

    These are the EXACT same methods lots of famous people (especially those who "come out of nowhere") and top business people used to become wealthy and successful.

    You probably know that you utilize only 10% of your brain.

    That's mostly because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

    Maybe this conversation has even taken place IN YOUR very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while driving an unlicensed, beat-up trash bucket of a vehicle without a license and $3 in his bank account.

    "I'm so fed up with going through life payroll to payroll! Why can't I turn myself successful?"

    You took part in those types of conversations, isn't it right?

    Your success story is going to happen. You just need to take a leap of faith in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    YanıtlaSil