7 Mart 2020 Cumartesi



BİZİM USUL DÜRÜM




%100 Lif kaynağı karnıyarık otu tohumu ile ve benim beslenme planımda favori unlarımdan olan Hindistan cevizi unuyla harika bir dürüm ekmeği önerim var bu Pazar kahvaltısına (Bugüne yetişemedim🙈).

Hem uzun süre tok tutsun, hem hiçbir hazım problemi hissetmeyin hem de bol lifli  sağlıklı birşeyler yiyorum huzuruyla harika bir dürüm keyfini yaşayın diyorum😋.

Sadece vegan, düşük karbonhidratlı, glütensiz, şekersiz değil, aynı zamanda paleo ve ketojenik diyetlere de uygun bir tarif.

Karnıyarık tohumunu- psyllium husk- (nerden alacağız diye hiç endişelenmeyin, artık Türkiye’de de var, netten kolaylıkla bulabilirsiniz, hatta çevrenizde sağlıklı ürünler satan marketler varsa oradan da temin edebilirsiniz.) Hindistan cevizi ununa hem esneklik kazandırdı hem kuruluğunu aldı. Bu da hamura daha kolay şekil vermemizi sağladı. Bu arada zeytinyağını da biraz nem kazandırmak için katıyoruz.

Ben içine bol yeşillikli yumurta salatası koydum, sizinkini de hayalinize bırakıyorum.

Hafta sonunuza küçük bir mutluluk dokunuşu olsun, sevgiyle kalın…💓

Buyrun tarif gelsin:


İçindekiler:
  • ½ cup (1 cup bir su bardağına yakın bir ölçüdür) Hindistan cevizi unu
  • 2 yemek kaşığı (tepeleme olmasın lütfen) karnıyarık otu tohumu -psyllium husk-
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • ½ çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 cup ılık su (40 derece civarında)


Yapılışı:
  • H.c unu, karnıyarık otu tohumu, kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırın.
  • Zeytinyağı ve ılık suyu katarak önce bir spatulayla karıştırıp sonra elinizle yoğurarak hamur haline getirin. Yoğurma işlemi yaklaşık 1 dakika sürüyor. Siz yoğurdukça hamur nemlenmeli.
  • Hamuru 5 dakika dinlendirin.
  • Yuvarladığınız hamuru bıçakla dörde bölün.
  • Bir parçayı alıp iki parşömen kağıdı veya pişirme kağıdının arasına koyup önce elinizle biraz bastırın sonra merdane yardımıyla kağıdın üstünden yuvarlak şekil verecek şekilde (küçük yufka gibi) açın. Ama aşırı inceltmeyin. Ben 15 cm lik açtım. Düzgün olmasını istiyorsanız,uygun bir tabağı ters çevirip üstündeki kağıdı çektikten sonra üzerine koyarak yuvarlak kesebilirsiniz. Etrafından çıkanlarla ekstra bir yufka çıkıyor😊
  • Döküm veya yapışmaz (ki sağlıklı olmadığı için artık pek önermediğimizi hatırlatmalıyım) bir tavayı 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı ile yağlayıp, fazlasını bir peçeteyle silin ve kağıttan dikkatli bir şekilde aldığınız minik yufkayı orta ateşte arkalı önlü pişirin.

*4-5 gün buzdolabında, ya da, aralarına pişirme kağıdı konularak derin dondurucuda 1 ay saklanabilir.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder