29 Kasım 2019 Cuma


PAÇALI PAZI ÇORBA




Bu çorbayı mutttlaka denemelisiniz, gerçekten efsane oldu👌👌😋 Bağışıklık sistemini güçlendirici eklem ve bağırsak dostu, kış aylarının da ilacı: PAÇALI PAZI SAPI ÇORBASI.  Hele benim gibi bir pazı severseniz, hiç durmayın lütfen.

Yirmi gün sonra bugün tekrar mutfağa girdim. Tekerlekli sandalyeyle tabii😏 Gerçi iki üç gün önce bir deneme yapmaya kalkışıp ağzımın payını almıştım ama – neyse fazla ayrıntıya girmeyeyim🙈 Çok şükür önemli bir şey olmadı. Mutfağı sevenler anlar beni, çok özlemiştim. Yani,dayanamayıp yaramazlıklara devam😉

Bugün aslında bambaşka bir şey düşünürken elimdeki malzemeleri değerlendirerek tamamen doğaçlama yaptığım bu caaanım çorbanın tarifini sizinle mutlaka paylaşmalıydım😀 Buradan da yayınlayarak tahmini ölçülerle yazıyorum hemen:

İçindekiler:
  • ¼ su bardağı kırmızı kinoa (bir gece önceden ıslatmıştım)
  • 2 bağ pazının sapları -pazılar iriceydi (yaprakları sarmaya ayırdım)
  • 2 diş sarımsak
  • 1 orta boy soğan
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 1 su bardağı önceden hazırlanmış paça -sadece suyunu- ya da kemik suyu. Fakat özellikle paçayı tercih etmenizi öneririm (paça hazırlamaya üşenirseniz @gurvita yı öneririm, güvenilir ve glutensiz. Bugüne kadar hiç yapmadığım gibi, asla reklam olmadığını da hatırlatırım, amacım işinizi kolaylaştırmak)
  • 1 yemek kaşığı sade yağ
  • 1 yemek kaşığı minik doğranmış kuyruk yağı
  • ¾ çay bardağı sumak suyu (1 avuç tane sumağın üzerine 1 çay bardağı su ve yarım çay kaşığı tuz ekleyerek 15 -20 dakika bekletip süzdüm- ekşisini salıp salmadığını tadarak kontrol edebilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • ½ çay kaşığı yenibahar

Yapılışı:
  • Soğanı sade yağda hafif soteledikten sonra içine minik doğranmış sarmısak, kuyruk yağı ve küçük doğranmış pazı saplarını ekleyip bir- iki karıştırdıktan sonra bolca yıkayıp süzdüğüm kinoayı da ekledim ve üzerine iki su bardağı kadar sıcak su koyup beş on dakika kapağı kapalı halde, kısık ateşte pişirdim. 
  • Ardından paçayı ekledim (Sevgili Mübeccel yengecim sağolsun kendi elleriyle bileğimdeki kırık için hazırlamıştı. Porsiyonlayıp dondurucuya attıklarımızdan kullandığım için önceden atıp fazla kaynatmak istemedim) ve içine zerdeçal, karabiber ve yenibaharı da ekleyip karıştırdıktan sonra ocağın altını kapattım. Sıcakken servis yaptım ve fotoğraf çekimine zor dayanıp hemen içiverdim😋🙈


1 yorum:

  1. Mükemmel görünüyor :) kemik suyu ile deneyeceğim ilk önce.. Teşekkürler ve size de şifalar olsun.

    YanıtlaSil