21 Temmuz 2019 Pazar

GLUTENSİZ TORTİLLA EKMEKÇİĞİ





''Bugün tüm sabahı, ışığını ve güneşi dilimin altında tutuyorum ve iyileşiyorum düşüncesiyle çiğniyorum.''
Sana Abuleil
Sakın acele etmeyin, yavaş yavaş çiğneyin, keyfini çıkarta çıkarta ve gözlerinizi kapatmayı da unutmayın…😌 Şifalar diliyorum, sevgiyle kalın efendim…💓

Şimdiiiii dün benim büyük bir keyifle yediğim😋 hikayemde paylaştığım ekmekçiğimin tarifi gelsin:

GLUTENSİZ TORTİLLA EKMEKÇİĞİ

Başta pişirirken sert oldu dedim ama temiz bir bezle örtüp 10-15 dakika
dinlenince yumuşayıp esnek bir hal aldı . Ve bugüne kadar farklı malzemelerle denediklerimin arasında lezzet olarak açık ara ennn iyisiydi çünkü cassava ununun diğerlerine göre çok daha nötr bir tadı var.Tabii abartmamak gerktiğini de hatırlatmalıyım, bu da sağlıklı kaçamaklarımızdan olsun...

İçindekiler:
  • ½ cup (yaklaşık ½ su bardağına eşdeğer) cassava unu
  • 1 yemek kaşığı Hindistan cevizi unu
  • ½ çay kaşığı kay tuzu
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1/3 cup (yaklaşık 1/3 su bardağına eşdeğer) su


Yapılışı:
  • Tüm malzemeyi karıştırın, kurabiye hamuru gibi bir hamur elde edeceksiniz.
  • Bu hamuru dört parçaya bölün ve elinizle yuvarlayın.
  • Altına pişirme kağıdı serdiğiniz düz bir zeminde her bir topçuğu önce elinizle hafif bastırın sonra küçük bir oklava yardımıyla yumuşak hareketlerle açılabidiği kadar açın. Çok ince olmasın, aksi takdirde  zeminden ayırırken parçalanabilir.
  • Sıcak tavaya bir çay kaşığı kadar sade yağ koyup yayın (bu tamamen opsiyonel, hiç yağ kullanmayabilirsiniz).
  • Açtığınız hamuru pişirme kağıdından bir spatül yardımıyla alıp tavaya yerleştirin orta ateşte arkalı önlü pişirin.
  • 15 dakika üzeri bir bezle örtülü bir halde dinlendirdikten sonra servise hazır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder